Klik. .Click. .Klik . .

http://www.careeron9.com/

Iklan Jawatan Kosong

Monday 4 February 2013

Monster- in -Law ...

Assalam..


Even cerita ni dah lama, tapi tetap best !


Korang pernah tengok movie ni x?..huhu. Seriously, cerita ni xpernah buat aku bosan even if berpuluh-puluh kali aku tonton. Cerita ni totally buat aku geli hati dengan telatah mertua yang cemburu terhadap menantu sendiri. hahaha.

Part yang paling lucu bagi aku, semasa mak mertua dia tidur dengan menantu..hahaha. Dia boleh pura-pura ngigau semata-mata nak balas dendam,habis dia belasah menantu dia yang tak pasal-pasal kena jaga mertua dia yang kononnya xberapa nak sihat.hahaha. Adeh. Dunia2..

Tetiba teringat..Tetiba lah masa layan cerita ni,macam mana lah aku nanti erk..
Agak-agak mertua aku,suka x aku?..hahaha..Xpasal2 je.. Kalau boleh,biarlah hubungan aku nanti dengan mertua aku baik-baik je. Saling menolong dan saling memahami dan yang paling penting,hubungan aku dan si suami direstui. Itu yang paling penting. Apabila hubungan direstui maka kebahagiaan rumah tangga itu milik bersama. Aceceh..hahaha. 

Apa pendapat korang?
Kalau hubungan korang dengan bakal suami/isteri xdirestui,adakah korang tetap akan berkahwin? Jawab-jawab. Memang merunsingkan,yelah korang bukan main lagi bercinta bagai nak rak, macam-macam benda korang da buat nak pikat buah hati,tetiba terputus sebab xdirestui?..huhuhu.. Sedih !

Jadi sebagai nasihat,sebelum korang nak go on dengan mana-mana lelaki atau perempuan,bawa-bawalah mereka berjumpa parents korang sebelum korang pergi stage yang lebih jauh. Biarlah parents korang kenal mereka sebagai kawan korang dulu sebelum mereka kenal sebagai calon suami/isteri korang. Errr, setuju x? huhu..

For me, kalau hubungan tu awal-awal lagi xdirestui, baik jangan go on. Sebab probability untuk bahagia tu memang tipis. Sangat lah tipis.huhuhu. Tapi janganlah cepat mengalah,xsalah kalau mencuba. Memujuk parents terlebih dulu kalau korang memang dah betul-betul tekad nak kahwin dengan si dia. Macam lagu Jason Mraz, I Won't Give Up tu.Boleh jadi,itu semua dugaan dan cabaran untuk korang yang bercinta. Ehem...hahaha..

Agak-agak siapalah erk bakal jadi mertua aku?..Herm..Macam manalah mertua aku nanti kan..hahaha..Berangan lebih ! Sedih betul.
Chill lah ! Aku baru 20 kot.Bukan 30.Lagi pun,aku ramai peminat apa..hahaha..Werk3 ! XP .. Eh,betul la..Classmate kat matrik tu masih tunggu aku.Tapi ni semua soal hati,mana boleh paksa-paksa suka kat orang yang kita xsuka. Nak pilih calon suami tu,biarlah yang terbaik sebab dia yang pimpin kita nanti. Dan si dia juga yang bakal jadi nakhoda dalam rumah tangga nanti.

So,life goes on. Tak payah la buat keputusan pelik-pelik sampai nak kahwin lari ni. Cari je yang lain,kalau dah memang betul-betul xde jodoh nak buat gane?
Nak ubah takdir? Eh, siapa korang yang nak ubah2 takdir ni? All these petunjuk dari Allah yang korang memang xde jodoh. Kalau betul-betul ada jodoh, kenapa Allah tunjukkan semua ni? Tiada restu dari ibu bapa. Tu semua petunjuk. Kita sebagai hamba yang lemah kena terima semua ketentuan. Kita hanya merancang,yang menentukan Allah. Manalah tahu kan, Allah nak pertemukan korang dengan orang yang lebih baik. :) ..

Errr,entri ni xde kaitan dengan sesiapa. huhu. Hanya memberi pendapat. :) 
Ni lah dia, apabila azra sudah berbicara. XD

Wassalam..

No comments:

Post a Comment

/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved dua-tujuh-satu.blogspot.com